Daily Practice Challenge Qigong

Wil jij dat je energie optimaal gaat stromen? En elke dag bewust bezig zijn voor jezelf?

Vanaf 1 juni starten we met een Dailey Practice Challenge. Je krijgt een maand lang elke dag dezelfde korte oefening van 10 minuten die je in je eigen tijd kunt doen. Een daily practice kan je heel veel brengen en je ervaart de oefening steeds dieper en helender op alle vlakken.

Chi Neng Qigong
Chi Neng Qigong is een vorm van bewegen wat direct invloed heeft op de gezondheid. Het zorgt ervoor dat je in balans komt en dat je weer vol in je energie komt te staan.

We starten 1 juni met de oefening Wall Squat. Deze oefening zorgt ervoor dat je sterker, krachtiger wordt. Je energie krijgt een boost en veel lichamelijke ongemakken kunnen oplossen.

Het is wel belangrijk om deze oefening goed aan te leren, dus wees welkom in onze Qigong lessen.

Doe je mee?
Stuur een mailtje naar anouk@zestyourlife.nl als je mee wilt doen, dan voegen wij je toe aan onze Whatsapp groep. In de app groep zullen wij ook meer informatie delen en stimuleren we elkaar om dagelijks de oefening te doen.

Wall Squat

Juni | Wall Squat oefening

De Wall Squat met Anouk
Dag 1 t/m 10 is 2 minuten
Dag 11 t/m 20 is 5 minuten
Dag 21 t/m 30 is 10 minuten

Instructies

  • Zet je alarm op 2 min.
  • Je bent kalm en ontspannen.
  • Zet je voeten maximaal 20 cm van de muur af om achterovervallen te voorkomen.
  • Leg een dun boek of plankje onder je hielen als dat nodig is om geheel tot hurkzit te komen. Maximaal 3 cm dik. Zet je voeten tegen elkaar als dat kan. Als deze positie instabiel voelt, zet je voeten dan iets uit elkaar, maar houd je knieën wel recht boven je voeten. De bovenkant van je voorhoofd (haarlijn) mag gedurende de hele oefening dichtbij de muur zijn. Leun dan iets naar voren vanuit je enkels. Ontspan je schouders en laat ze hangen. Breng je staartbeen ontspannen naar voren waardoor Mingmen, je onderrug bol wordt. We noemen dit ook wel de kattenrug. Ga langzaam rechtstandig naar beneden, waarbij je onderrug bol blijft. Let erop dat je knieën niet meer dan een paar centimeter voorbij je tenen komen. Ga rustig verder naar beneden en volg het ritme van de muziek (Kai He).

Extra informatie

Het is één vloeiende beweging met een schakelmoment om van richting te wisselen op het laagste en op het hoogste punt. Het zijn niet twee afzonderlijke bewegingen met een moment rust ertussen. Wanneer je helemaal beneden bent ontspan je je lichaam, trek je bekkenbodem op en kom je, leidend met je kruin in een vloeiende beweging weer omhoog.

Na 2 minuten heb je ongeveer 10 wallsquats gedaan. Je stapt van de muur af en leg dan je handen op je navel. Voel even na. Voel de Qi door je lichaam stromen en wees even stil.

Let op: wanneer je niet helemaal naar beneden kan, ga dan zover als je kan en van daaruit weer omhoog.

Daily Practice Challenge

Tip

Kom naar de Chi Neng Qigong lessen bij Zest waarin we je goed kunnen helpen om de juiste houding aan te nemen. Bovendien als je dagelijks bezig bent met Qigong gaat je energie weer stromen!

Wil je in de groepsapp?
Stuur dan een mail naar marketing@zestyourlife.nl en je bent van harte welkom!